Spørgsmål & Svar

FAQ til GaBoost

  • Hvordan kan Index rapporten være gratis?
    Jacob Kildebogaards mål er at indsamle og dele viden om det danske online marked og samtidig vise værdien af Analytics-data. Jo flere der er med, jo mere data og viden er der at dele. Der udvikles løbende en række betalte rapporter, som er med til at finansiere GaBoost.
  • Får mine konkurrenter mine data?
    NEJ! Din sikkerhed og fortrolighed er vigtig. Alle data der kommer med i rapporten er et gennemsnit af minimum 10 webshops. Så dine data vil altid blive regnet sammen med minimum 9 andre. Dine konkurrenter kommer aldrig til at kunne se dine data.
  • Kan én shop påvirke indekset markant?
    Det er et rigtig relevant spørgsmål, som der er tænkt over i udviklingen. Det vil ikke være retvisende hvis én shop kan ændre hele gennemsnittet markant, bare fordi det er en stor shop. Dette er der derfor taget højde for.
  • Hvad skal der til for at få en gratis rapport fra GaBoost?
    Du skal blot tilmelde dig her på sitet. Gå til denne side og følg guiden. Når du er tilmeldt, så modtager du automatisk en gratis rapport, og  dine data er en del af GaBoost Indexet.
  • Kan jeg få Index rapporten uden at mine data indgår i indexet?
    Nej, den gratis Index Rapport er for alle dem, der bidrager til fælles viden om markedet. Så du gratis tilmelde dig Index Rapporten, og bliver automatisk en del af indexet.

FAQ til rapporterne

  • Hvad er forskellen på Index og Webshop Rapporten?
    De to rapporter ligner hinanden ved første øjekast, men har en del forskelle. Index rapporten har markedsdata med, de indgår ikke i Webshop Rapporten. Der er derimod også dine data fra samme måned året før. Derudover er kommentarerne også endnu skarpere, og med links til video guides. I mailen med Webshop Rapporten er desuden en ny video guide.
  • To af mine tal er ens, men der står 0,6% stigning. Hvorfor?
    Tallene er udregnet med flere decimaler, end du ser i rapporten. Hvis din konverteringsrate står som 1,42%, så kan det i virkeligheden være 1,415683% og 1,424534%. De to tal har en forskel på 0,6%.
  • Hvorfor er en stigning i bounceraten rød i rapporten?
    Du bør altid stræbe efter at have den lavest mulige bouncerate. En stigning i bounceraten en negativ ændring, derfor er den markeret med rød. Alle andre stigninger er markeret med grøn, da de er positive.
  • Hvorfor er der % ændring i indexet selv om data er ens?
    Det kan ske at indeksets data står til 3% konverteringsrate to måneder i træk, men at der stadig er angivet en forskel. Det skyldes at der er kommet flere eller færre shops med i indekset. Når den nyeste rapport udarbejdes tager vi udgangspunkt i sidste måneds data for alle shop der er med nu, og ikke dengang.
  • Index Rapporten: Hvorfor er jeg i ny shopstørrelse?
    Siden i Index Rapporten, der sammenligner med shop af samme størrelse kigger på antallet af besøg i din shop den pågældende måned. Så hvis du den ene måned har flere besøg end sidste, så kan det ske at du rykker en kategori op. Dermed bliver det også nogle nye shop du sammenlignes med.