Nyhed

11. November 2011

Tankerne bag GaBoost

gaboostrapport

GaBoost er et projekt der er opstået på baggrund af mange spørgsmål, tanker, ideer, arbejdstimer, kundecases, undervisningssituationer og generelt bare min egen nysgerrighed.

Jeg gik oprindeligt og tænkte over hvordan jeg kunne hjælpe alle webshops, uden at skulle bruge tid på at kigge i hver enkelt webshops Analytics data. For nok er jeg hurtig, men jeg når ikke 10.000 shop om måneden. Jeg brainstormede på konceptet, og kom frem til en skitse. I august 2010 var jeg på besøg hos Martin Thorborg i Miami hvor jeg viste ham mine udkast og tanker. Han synes det lød fedt, men sparkede samtidig til mine tanker.

I oktober 2010 besluttede jeg konceptet for GaBoost. Det skulle først og fremmest være gratis, så alle havde god mulighed for at blive en del af det. Derefter besluttede jeg at det skulle være en rapport, der sammenlignede data fremfor at fokusere på shoppens egne data. Som planerne skred frem synes jeg bedre og bedre om ideen om et indeks. Tænk sig at kunne svare på alle de spørgsmål jeg hører “Hvad er en god konverteringsrate”, “Er salget steget pga børnepenge”, “Konverterer AdWords lige så godt som Organisk trafik” osv.

Teamet blev hyret ind

Der er mange aspekter af et sådan indeks, og det kræver de rigtige folk. Så fra november 2010 havde jeg gang i både en programmør til Analytics-delen, en grafiker og en programmør til sitet. Dvs. nogle blev skiftet ud undervejs, og som datoerne indikerer, så har der været mange forsinkelser.

Men fokus var klart – der skal laves et gaboost i Danmark, der viser hvordan det går for online salget. Faktisk findes der ikke noget lignende i verden, så ideen er ikke bare god, den er også unik i sin udførsel.

De vigtigste punkter

For at dette kan blive en succes var der et helt vitalt punkt: Sikkerheden for data. En webshop må ikke frygte at skulle dele sine data med andre. Derfor har jeg sat det sådan at der indgår minimum 10 shops i et gennemsnit før det indgår i en rapport. Er der således en kategori hvor der kun er 8 shops tilmeldt, så får disse shops ikke den del, der fokuserer på produkt kategorierne.

Næste del af sikkerheden er selve adgangen og rapporterne. Her er der lagt ekstra timer i at optimere sikkerheden, så data ikke falder i forkerte hænder. Så samlet set mener jeg at du trygt kan indgå i indekset uden af frygte for dine data – din sikkerhed er vores hovedfokus.

Amino en del af GaBoost

Martin Thorborg og resten af Amino synes min idé var rigtig interessant og som processen og udviklingen skred frem er det endt med at Amino nu officielt er en del af GaBoost teamet. Det giver mulighed for at viderudvikle konceptet endnu mere, og give alle webshopejere endnu flere services.

Jeg håber alle der er og bliver en del af GaBoost vil få stor glæde og gavn af rapporterne.

Modtag gode tips og nyheder

2 kommentarer

Barrettcit  d. 14. December 2016 kl 17:25
Hey people 82135

Skriv en kommentar


4 + 8 =

Flere nyheder